ŠVENTINIAI PIRKINIAI INTERNETU: KAIP IŠVENGTI PAPILDOMŲ IŠLAIDŲ?
2020-11-26  
 

Vėluojantis prekių pristatymas, pasiūlymo neatitikęs pirkinys, kartu su pinigais mistiškai dingęs pardavėjas – pirkdami internetu negalite pilnai apsisaugoti nuo tokių situacijų. Tačiau planuodami šventinius pirkinius iš anksto ir vadovaudamiesi Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos (VVTAT) patarimais, šią riziką galite gerokai sumažinti.


Įvertinkite prekės pristatymo sąlygas

 

 

Dovanų sūnui užsakytas mobilusis telefonas keliavo daugiau nei pusantro mėnesio, nors pardavėjo tinklalapyje žadėtas pristatymas per 1–2 darbo dienas. Tokia „dovana“ sūnaus tikrai nepradžiugino, o tėčiui teko kreiptis pagalbos į VVTAT. Apmaudžių situacijų galite išvengti, jei pirkdami prekes konkrečiai progai, susisieksite su pardavėju ir pasitarsite dėl Jums svarbaus pristatymo termino. Vadovaujantis Civilinio kodekso nuostatomis, prekės pirkėjui turi būti pristatytos ne vėliau kaip per 30 dienų, nebent pirkėjas ir pardavėjas susitaria kitaip. Įsigyjant prekę iš užsienio gali būti taikomi kiti terminai, tad įvertinkite, kokią informaciją apie pristatymo sąlygas nurodo pardavėjas. Atsižvelkite ir į tai, jog šventiniu laikotarpiu užsakymų skaičius gerokai padidėja, todėl prekių pristatymas gali užtrukti. Prekių siuntimas iš užsienio, atsižvelgiant į prekės vertę bei pardavėjo šalį (ypatingai iš JAV, Kinijos ir kt.), gali būti apmokestintas muito mokesčiais, todėl prieš pirkdami brangesnius pirkinius, pasidomėkite apie galimą apmokestinimą.

 

 

Patikrinkite, ar internetinė parduotuvė patikima

 

 

„Facebook“ paskyroje suknelę nusipirkusi vartotoja negavo nei suknelės, nei sumokėtų pinigų. Siekdama susisiekti su pardavėju, vartotoja aptiko, kad šis nenurodo jokių savo rekvizitų. Nustatyti tokį pardavėją gali būti labai sudėtinga, todėl primename, kad visos internetinės parduotuvės (net ir veikiančios socialiniuose tinkuose) privalo nurodyti buveinės adresą, telefono numerį bei el. pašto adresą. Jei šie duomenys nėra pateikti tinklalapyje ar socialinio tinklo paskyroje, o susisiekimui pateikiama tik kreipimosi forma interneto svetainėje – tokiu pardavėju geriau nepasitikėti. Perkate šioje internetinėje parduotuvėje pirmą kartą? Atkreipkite dėmesį į tinklalapyje vartojamos kalbos rišlumą, gramatines klaidas. Taip pat atkreipkite dėmesį į internetinės parduotuvės adreso (domeno) pavadinimą. Į įvairių garsių prekės ženklų pavadinimus panašūs domenai (pavyzdžiui, naike.com, aple.com ir pan.) iš tiesų gali slėpti „phishing“ (duomenų vagysčių) svetainę.

 

 

 

Palyginkite prekių kainas kitose internetinėse parduotuvėse

 

 

Pastebėjote itin didelę nuolaidą? O galbūt šalia tiksi laikrodukas, įspėjantis apie greitai pasibaigsiančią akciją? Kuo patrauklesnės sąlygos, tuo didesnis turėtų būti Jūsų budrumas. Prieš pirkdami dideles nuolaidas siūlančioje internetinėje parduotuvėje, palyginkite panašių prekių aprašymą ir kainą kitose internetinėse ar mažmeninės prekybos parduotuvėse.

 

 

 

Patikrinkite kitų pirkėjų atsiliepimus

 

 

Kitų pirkėjų atsiliepimai dažnai yra puikus informacijos šaltinis, padėsiantis apsispręsti  pirkti iš konkrečios internetinės parduotuvės, ar susilaikyti. Atsiliepimus rekomenduojame tikrinti ne internetinės parduotuvės tinklalapyje ar socialinio tinklo paskyroje (paprastai fiktyvių parduotuvių atsiliepimai yra itin geri), o specialiose skundų ir atsiliepimų svetainėse.

 

  

Saugokite savo mokėjimo kortelės duomenis

 

 

Prieš suvesdami mokėjimo kortelės informaciją, įsitikinkite, kad internetinė parduotuvė yra saugi – ieškokite spynos simbolio internetinės parduotuvės tinklalapio adreso pradžioje. Jei pardavėjas suteikia galimybę pinigus sumokėti atsiimant prekes, geriau rinktis šį atsiskaitymo būdą. Taip pat, jei yra galimybė, saugiau naudoti kreditinę kortelę ar rinktis mokėjimo tarpininkų paslaugas.

 

  

Atkreipkite dėmesį, kur registruotas pardavėjas

 

 

Užsienio internetinėje parduotuvėje įsigyta rankinė pasirodė esanti klastotė, o ES pardavėjas, kaip kad tikėjosi vartotoja, iš tiesų registruotas Kinijoje. Tokių atvejų VVTAT praktikoje pasitaiko neretai, tad būkite atidūs rinkdamiesi prekes iš ne ES įsisteigusių pardavėjų. Apginti vartotojų teises, kai pardavėjas registruotas ne ES (dažniausiai – Kinijoje arba JAV), yra labai sudėtinga. Primename, kad VVTAT nagrinėja vartojimo ginčus, kai vartotojas ir pardavėjas yra įsisteigę Lietuvoje, o Europos vartotojų centras (www.ecc.lt) tarpininkauja sprendžiant problemas, kai pardavėjas registruotas kitoje ES šalyje, Norvegijoje, Islandijoje ar Jungtinėje Karalystėje. Jei pardavėjas veikia kitoje, nei nurodyta, šalyje – vartotojas turi teisę kreiptis į vartotojų teises ginantį pasaulinį tinklą (http://www.econsumer.gov/).

 

  

Atmintinė dovanas internetu planuojantiems pirkti vartotojams

 

 

 

Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos Tarptautinių ir viešųjų ryšių skyriaus informacija

 
  Atgal
Spausdinti

JURBARKO RAJONO SAVIVALDYBĖ
 Posėdžių archyvas
 ► SAVIVALDYBĖS TARYBA ◄
 ► RENGINIAI ◄
 ► COVID-19 INFORMACIJA ◄
ŠVENTINIAI PIRKINIAI INTERNETU: KAIP IŠVENGTI PAPILDOMŲ IŠLAIDŲ?
2020-11-26  
 

Vėluojantis prekių pristatymas, pasiūlymo neatitikęs pirkinys, kartu su pinigais mistiškai dingęs pardavėjas – pirkdami internetu negalite pilnai apsisaugoti nuo tokių situacijų. Tačiau planuodami šventinius pirkinius iš anksto ir vadovaudamiesi Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos (VVTAT) patarimais, šią riziką galite gerokai sumažinti.


Įvertinkite prekės pristatymo sąlygas

 

 

Dovanų sūnui užsakytas mobilusis telefonas keliavo daugiau nei pusantro mėnesio, nors pardavėjo tinklalapyje žadėtas pristatymas per 1–2 darbo dienas. Tokia „dovana“ sūnaus tikrai nepradžiugino, o tėčiui teko kreiptis pagalbos į VVTAT. Apmaudžių situacijų galite išvengti, jei pirkdami prekes konkrečiai progai, susisieksite su pardavėju ir pasitarsite dėl Jums svarbaus pristatymo termino. Vadovaujantis Civilinio kodekso nuostatomis, prekės pirkėjui turi būti pristatytos ne vėliau kaip per 30 dienų, nebent pirkėjas ir pardavėjas susitaria kitaip. Įsigyjant prekę iš užsienio gali būti taikomi kiti terminai, tad įvertinkite, kokią informaciją apie pristatymo sąlygas nurodo pardavėjas. Atsižvelkite ir į tai, jog šventiniu laikotarpiu užsakymų skaičius gerokai padidėja, todėl prekių pristatymas gali užtrukti. Prekių siuntimas iš užsienio, atsižvelgiant į prekės vertę bei pardavėjo šalį (ypatingai iš JAV, Kinijos ir kt.), gali būti apmokestintas muito mokesčiais, todėl prieš pirkdami brangesnius pirkinius, pasidomėkite apie galimą apmokestinimą.

 

 

Patikrinkite, ar internetinė parduotuvė patikima

 

 

„Facebook“ paskyroje suknelę nusipirkusi vartotoja negavo nei suknelės, nei sumokėtų pinigų. Siekdama susisiekti su pardavėju, vartotoja aptiko, kad šis nenurodo jokių savo rekvizitų. Nustatyti tokį pardavėją gali būti labai sudėtinga, todėl primename, kad visos internetinės parduotuvės (net ir veikiančios socialiniuose tinkuose) privalo nurodyti buveinės adresą, telefono numerį bei el. pašto adresą. Jei šie duomenys nėra pateikti tinklalapyje ar socialinio tinklo paskyroje, o susisiekimui pateikiama tik kreipimosi forma interneto svetainėje – tokiu pardavėju geriau nepasitikėti. Perkate šioje internetinėje parduotuvėje pirmą kartą? Atkreipkite dėmesį į tinklalapyje vartojamos kalbos rišlumą, gramatines klaidas. Taip pat atkreipkite dėmesį į internetinės parduotuvės adreso (domeno) pavadinimą. Į įvairių garsių prekės ženklų pavadinimus panašūs domenai (pavyzdžiui, naike.com, aple.com ir pan.) iš tiesų gali slėpti „phishing“ (duomenų vagysčių) svetainę.

 

 

 

Palyginkite prekių kainas kitose internetinėse parduotuvėse

 

 

Pastebėjote itin didelę nuolaidą? O galbūt šalia tiksi laikrodukas, įspėjantis apie greitai pasibaigsiančią akciją? Kuo patrauklesnės sąlygos, tuo didesnis turėtų būti Jūsų budrumas. Prieš pirkdami dideles nuolaidas siūlančioje internetinėje parduotuvėje, palyginkite panašių prekių aprašymą ir kainą kitose internetinėse ar mažmeninės prekybos parduotuvėse.

 

 

 

Patikrinkite kitų pirkėjų atsiliepimus

 

 

Kitų pirkėjų atsiliepimai dažnai yra puikus informacijos šaltinis, padėsiantis apsispręsti  pirkti iš konkrečios internetinės parduotuvės, ar susilaikyti. Atsiliepimus rekomenduojame tikrinti ne internetinės parduotuvės tinklalapyje ar socialinio tinklo paskyroje (paprastai fiktyvių parduotuvių atsiliepimai yra itin geri), o specialiose skundų ir atsiliepimų svetainėse.

 

  

Saugokite savo mokėjimo kortelės duomenis

 

 

Prieš suvesdami mokėjimo kortelės informaciją, įsitikinkite, kad internetinė parduotuvė yra saugi – ieškokite spynos simbolio internetinės parduotuvės tinklalapio adreso pradžioje. Jei pardavėjas suteikia galimybę pinigus sumokėti atsiimant prekes, geriau rinktis šį atsiskaitymo būdą. Taip pat, jei yra galimybė, saugiau naudoti kreditinę kortelę ar rinktis mokėjimo tarpininkų paslaugas.

 

  

Atkreipkite dėmesį, kur registruotas pardavėjas

 

 

Užsienio internetinėje parduotuvėje įsigyta rankinė pasirodė esanti klastotė, o ES pardavėjas, kaip kad tikėjosi vartotoja, iš tiesų registruotas Kinijoje. Tokių atvejų VVTAT praktikoje pasitaiko neretai, tad būkite atidūs rinkdamiesi prekes iš ne ES įsisteigusių pardavėjų. Apginti vartotojų teises, kai pardavėjas registruotas ne ES (dažniausiai – Kinijoje arba JAV), yra labai sudėtinga. Primename, kad VVTAT nagrinėja vartojimo ginčus, kai vartotojas ir pardavėjas yra įsisteigę Lietuvoje, o Europos vartotojų centras (www.ecc.lt) tarpininkauja sprendžiant problemas, kai pardavėjas registruotas kitoje ES šalyje, Norvegijoje, Islandijoje ar Jungtinėje Karalystėje. Jei pardavėjas veikia kitoje, nei nurodyta, šalyje – vartotojas turi teisę kreiptis į vartotojų teises ginantį pasaulinį tinklą (http://www.econsumer.gov/).

 

  

Atmintinė dovanas internetu planuojantiems pirkti vartotojams

 

 

 

Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos Tarptautinių ir viešųjų ryšių skyriaus informacija

 
  Atgal

Gyventojus priima:
 
Jurbarko rajono savivaldybės meras
Skirmantas Mockevičius
ketvirtadieniais 10-12 val.

Jurbarko rajono savivaldybės mero pavaduotojas
Petras Vainauskas
trečiadieniais 10-12 val. 
  
Administracijos direktorius
Raimundas Bastys
antradieniais 10-12 val.
 

 
 
Jurbarko rajono savivaldybės
žemėlapiai
 

 

 

 

Jurbarko krašto turistiniai maršrutai

 


JURBARKO RAJONO
SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJA

Savivaldybės biudžetinė įstaiga,
Dariaus ir Girėno g. 96, 74187 Jurbarkas,
tel. (8 447) 70 153, faks. (8 447) 70 166, el.p. info@jurbarkas.lt
 
Duomenys kaupiami ir saugomi Juridinių asmenų registre,
kodas 188713933

© Jurbarko rajono savivaldybė. Visos teisės saugomos

Sprendimas: Idamas. Naudojama Smart Web sistema.


Notice: Constant _TEMPLATE_ID_IDX already defined in /home/jurbar/domains/jurbarkas.idamas.lt/public_html/system/config.php on line 23

Notice: Constant _TEMPLATE_NAME_IDX already defined in /home/jurbar/domains/jurbarkas.idamas.lt/public_html/system/config.php on line 23

Notice: Constant _GENERATION_FILE_IDX already defined in /home/jurbar/domains/jurbarkas.idamas.lt/public_html/system/config.php on line 23

Notice: Constant _TEMPLATE_FILE_IDX already defined in /home/jurbar/domains/jurbarkas.idamas.lt/public_html/system/config.php on line 23

Notice: Constant _EXTERNAL_ID_IDX already defined in /home/jurbar/domains/jurbarkas.idamas.lt/public_html/system/config.php on line 23

Notice: Constant _CHILD_ARRAY_IDX already defined in /home/jurbar/domains/jurbarkas.idamas.lt/public_html/system/config.php on line 23

Notice: Constant _t16ak4_FILE_IDX already defined in /home/jurbar/domains/jurbarkas.idamas.lt/public_html/system/config.php on line 23

Notice: Constant _TINY_MCE already defined in /home/jurbar/domains/jurbarkas.idamas.lt/public_html/system/config.php on line 26

Notice: Undefined index: singleupdate in /home/jurbar/domains/jurbarkas.idamas.lt/public_html/cron_tab.php on line 11

Notice: Undefined index: single_update in /home/jurbar/domains/jurbarkas.idamas.lt/public_html/cron_tab.php on line 13

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/jurbar/domains/jurbarkas.idamas.lt/public_html/index.php:483) in /home/jurbar/domains/jurbarkas.idamas.lt/public_html/mod/security.php on line 203

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/jurbar/domains/jurbarkas.idamas.lt/public_html/index.php:483) in /home/jurbar/domains/jurbarkas.idamas.lt/public_html/mod/security.php on line 204

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/jurbar/domains/jurbarkas.idamas.lt/public_html/index.php:483) in /home/jurbar/domains/jurbarkas.idamas.lt/public_html/mod/security.php on line 205

Notice: Undefined variable: module_name in /home/jurbar/domains/jurbarkas.idamas.lt/public_html/cron_tab.php on line 130

Notice: Undefined variable: module_name in /home/jurbar/domains/jurbarkas.idamas.lt/public_html/cron_tab.php on line 130

Notice: Undefined variable: _DB_PRE in /home/jurbar/domains/jurbarkas.idamas.lt/public_html/cron_tab.php on line 132

Notice: Undefined index: debug in /home/jurbar/domains/jurbarkas.idamas.lt/public_html/index.php on line 500