KAS: INFLUENCERIAI AR ĮTIKINĖTOJAI, BLOGERIAI AR TINKLARAŠTININKAI?
2021-06-03  
 

Trečiojoje straipsnių grupės „Kad mūsų kalba būtų taisyklingesnė“ dalyje samprotaujama, kas gali keisti žmonių nuomonę – influenceriai ir blogeriai ar  nuomonės formuotojai ir tinklaraštininkai.
 

Visi rinkinio „Kad mūsų kalba būtų taisyklingesnė“ straipsniai skelbiami savivaldybės interneto svetainės www.jurbarkas.lt skyriuje „Valstybinė kalba“ (žr.: Veiklos sritys → Valstybinė kalba →  Kalbėkime ir rašykime taisyklingiau). 


Neseniai teko nugirsti šalia stovinčių jurbarkiškių pokalbio nuotrupą: „Tas blogeris tikras influenceris, tiek jau blõgino, tiek blõgino, kad ir aš pasidariau painfluencinta.“ Pagalvojau, ką tas blogeris (ar influenceris) taip jau „blõgino“, kad tokia nepatenkinta besiguodžiančioji. Taip, tuo metu ji tik blogai̇̃ ištarė žodį, norėdama pasakyti, kad tas tinklaraštininkas buvo tikras nuomonės formuotojas, tiek jau rašęs, tiek rašęs, kad ją įtikino įsigyti nereikalingą daiktą...  
 

Šiandien visi esame girdėję ar pastebėję žiniasklaidoje (bet itin retai laikraščiuose) informaciją apie influencerius ir blogerius: „garsi influencerė influencino“, „blogeris atnaujino savo blogą“, „kai kurie blogeriai turi tūkstančius lankytojų“ ir pan. Šalia tokių dar ir stiliaus normų „nepaisančių“ posakių dažnai girdime kitą informaciją: „šis tinklaraštininkas labai įdomiai aprašo savo kelionių nuotykius“, „nuomonių formuotojai daro didelį poveikį mūsų pasirinkimui“, „nuomonės lyderis socialiniuose tinkluose pasakoja apie įpročių pokyčius“ ir pan.  
 

Turime puikų pavyzdį, parodantį, kaip kinta mūsų kalba. Skoliniai iš anglų kalbos (blogeris, blogas, bloginimas, bloginti; influenceris, fliuenceris, unfluenceris, influencinti, influencinimas) vartosenoje atsirado gana neseniai. Kai kam atrodo, kad tokių žodžių vartojimas yra šiuolaikiškumo, modernumo, išskirtinumo ženklas. Bet ar tai būtina? Bendrinėje lietuvių kalboje šį kartą šiems žodžiams labai greitai atsirado ir įsitvirtino taiklūs pakaitalai:
 

Blògeris, blògerė „Lietuvių kalbos naujažodžių duomenyne“ paaiškinami trumpai ir aiškiai: tai yra tinklaraščio rašytojai, tinklaraštininkai, o blògas – tinklaraštis, dienoraštis. Kalboje jau įsigaliojo lietuviški pakaitai: rašyti tinklaraštį ar dienoraštį (vietoj bloginti), tinklaraščio ar dienoraščio rašymas (vietoj bloginimas), vaizdo tinklaraštis arba videotinklaraštis (vietoj videoblogas).
 

Influeñceris, influeñcerė pagal „Lietuvių kalbos naujažodžių duomenyną“ yra asmenys, kurie savo žinomumu daro poveikį pirkėjų pasirinkimui, žinomi asmenys, nuomonės formuotojai. Kiti lietuviški pakaitai: nuomonės lyderiai, įtakdariai, įtakonešiai, įtakotukai, įtikinėtojai. Dažniausiai vartojami žodžiai – nuomonės formuotojas, formuotoja; įtakdarys, įtakdarė. Taigi, nuomonės formuotojai (įtakdariai, įtikinėtojai) ne vien formuoja nuomonę, bet ir daro poveikį (įtaką), ragina, skatina, įtikina, pataria, inicijuoja...
 

Kurie žodžiai išliks populiaresni? Ar svetimybės irgi taps norminiais žodžiais? Tai parodys mūsų vartosena ir laikas... Bet visgi būtų žymiai geriau, kad mūsų nuomonę formuotų ne influenceriai ar blogeriai, bet  tinklaraštininkai, nuomonės formuotojai, lyderiai, žinomi žmonės.

 

 

Dokumentų ir viešųjų ryšių skyriaus vyr. specialistas Antanas Gvildys
 
 
 
 
 
 

 
  Atgal

   EN  ⁄ 

DE      PL 
Spausdinti

JURBARKO RAJONO SAVIVALDYBĖ
 Posėdžių archyvas
 ► SAVIVALDYBĖS TARYBA ◄
 ► RENGINIAI ◄
 ► COVID-19 INFORMACIJA ◄
KAS: INFLUENCERIAI AR ĮTIKINĖTOJAI, BLOGERIAI AR TINKLARAŠTININKAI?
2021-06-03  
 

Trečiojoje straipsnių grupės „Kad mūsų kalba būtų taisyklingesnė“ dalyje samprotaujama, kas gali keisti žmonių nuomonę – influenceriai ir blogeriai ar  nuomonės formuotojai ir tinklaraštininkai.
 

Visi rinkinio „Kad mūsų kalba būtų taisyklingesnė“ straipsniai skelbiami savivaldybės interneto svetainės www.jurbarkas.lt skyriuje „Valstybinė kalba“ (žr.: Veiklos sritys → Valstybinė kalba →  Kalbėkime ir rašykime taisyklingiau). 


Neseniai teko nugirsti šalia stovinčių jurbarkiškių pokalbio nuotrupą: „Tas blogeris tikras influenceris, tiek jau blõgino, tiek blõgino, kad ir aš pasidariau painfluencinta.“ Pagalvojau, ką tas blogeris (ar influenceris) taip jau „blõgino“, kad tokia nepatenkinta besiguodžiančioji. Taip, tuo metu ji tik blogai̇̃ ištarė žodį, norėdama pasakyti, kad tas tinklaraštininkas buvo tikras nuomonės formuotojas, tiek jau rašęs, tiek rašęs, kad ją įtikino įsigyti nereikalingą daiktą...  
 

Šiandien visi esame girdėję ar pastebėję žiniasklaidoje (bet itin retai laikraščiuose) informaciją apie influencerius ir blogerius: „garsi influencerė influencino“, „blogeris atnaujino savo blogą“, „kai kurie blogeriai turi tūkstančius lankytojų“ ir pan. Šalia tokių dar ir stiliaus normų „nepaisančių“ posakių dažnai girdime kitą informaciją: „šis tinklaraštininkas labai įdomiai aprašo savo kelionių nuotykius“, „nuomonių formuotojai daro didelį poveikį mūsų pasirinkimui“, „nuomonės lyderis socialiniuose tinkluose pasakoja apie įpročių pokyčius“ ir pan.  
 

Turime puikų pavyzdį, parodantį, kaip kinta mūsų kalba. Skoliniai iš anglų kalbos (blogeris, blogas, bloginimas, bloginti; influenceris, fliuenceris, unfluenceris, influencinti, influencinimas) vartosenoje atsirado gana neseniai. Kai kam atrodo, kad tokių žodžių vartojimas yra šiuolaikiškumo, modernumo, išskirtinumo ženklas. Bet ar tai būtina? Bendrinėje lietuvių kalboje šį kartą šiems žodžiams labai greitai atsirado ir įsitvirtino taiklūs pakaitalai:
 

Blògeris, blògerė „Lietuvių kalbos naujažodžių duomenyne“ paaiškinami trumpai ir aiškiai: tai yra tinklaraščio rašytojai, tinklaraštininkai, o blògas – tinklaraštis, dienoraštis. Kalboje jau įsigaliojo lietuviški pakaitai: rašyti tinklaraštį ar dienoraštį (vietoj bloginti), tinklaraščio ar dienoraščio rašymas (vietoj bloginimas), vaizdo tinklaraštis arba videotinklaraštis (vietoj videoblogas).
 

Influeñceris, influeñcerė pagal „Lietuvių kalbos naujažodžių duomenyną“ yra asmenys, kurie savo žinomumu daro poveikį pirkėjų pasirinkimui, žinomi asmenys, nuomonės formuotojai. Kiti lietuviški pakaitai: nuomonės lyderiai, įtakdariai, įtakonešiai, įtakotukai, įtikinėtojai. Dažniausiai vartojami žodžiai – nuomonės formuotojas, formuotoja; įtakdarys, įtakdarė. Taigi, nuomonės formuotojai (įtakdariai, įtikinėtojai) ne vien formuoja nuomonę, bet ir daro poveikį (įtaką), ragina, skatina, įtikina, pataria, inicijuoja...
 

Kurie žodžiai išliks populiaresni? Ar svetimybės irgi taps norminiais žodžiais? Tai parodys mūsų vartosena ir laikas... Bet visgi būtų žymiai geriau, kad mūsų nuomonę formuotų ne influenceriai ar blogeriai, bet  tinklaraštininkai, nuomonės formuotojai, lyderiai, žinomi žmonės.

 

 

Dokumentų ir viešųjų ryšių skyriaus vyr. specialistas Antanas Gvildys
 
 
 
 
 
 

 
  Atgal

Gyventojus priima:
 
Jurbarko rajono savivaldybės meras
Skirmantas Mockevičius
ketvirtadieniais 10-12 val.

Jurbarko rajono savivaldybės mero pavaduotojas
Petras Vainauskas
trečiadieniais 10-12 val. 
  
Administracijos direktorius
Raimundas Bastys
antradieniais 10-12 val.
 

 
 
Jurbarko rajono savivaldybės
žemėlapiai
 

 

 

 

Jurbarko krašto turistiniai maršrutai

 


JURBARKO RAJONO
SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJA

Savivaldybės biudžetinė įstaiga,
Dariaus ir Girėno g. 96, 74187 Jurbarkas,
tel. (8 447) 70 153, faks. (8 447) 70 166, el.p. info@jurbarkas.lt
 
Duomenys kaupiami ir saugomi Juridinių asmenų registre,
kodas 188713933

© Jurbarko rajono savivaldybė. Visos teisės saugomos

Sprendimas: Idamas. Naudojama Smart Web sistema.